zryty beret z pętelką

Przyszłość elektrycznych ciężarówek w sektorze napojów

elektryczna ciężarówka

Pojazdy elektryczne stają się realną strategią przyczyniającą się do czystszego powietrza i mniejszego wpływu na środowisko. Firmy produkujące napoje przechodzą na elektryczność, aby zmniejszyć emisje i poprawić wydajność tras. Oto jak.

Pojazdy użytkowe zasilane akumulatorem i wykorzystywane do transportu ładunków są znane jako elektryczne ciężarówki. Co więcej, w porównaniu do ciężarówek z silnikiem Diesla, ciężarówki elektryczne mają mniej ruchomych części i nie wymagają wielobiegowych skrzyń biegów, co obniża koszty utrzymania pojazdu i zwiększa niezawodność, nie emitując przy tym prawie żadnego hałasu. Co więcej, rząd próbuje promować stosowanie pojazdów elektrycznych i ich niesamowite zalety, takie jak duży moment obrotowy, mniejsze zanieczyszczenie hałasem i niższe koszty konserwacji, sprawiają, że ciężarówki elektryczne są preferowanym wyborem w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem Diesla.

Według Jacka Symingtona, byłego współpracownika ds. rozwoju biznesu w BYD, jednym z czynników, który sprawia, że ​​pojazdy elektryczne nadają się do dostarczania napojów alkoholowych, jest natura branży. „Jeśli zajmujesz się dostawą w mieście, gdzie nie przejeżdżasz więcej niż 150 mil — podrzucasz piwo w kilku miejscach i wracasz do centrum dystrybucyjnego”, mówi, „cykl pracy odpowiada naszym ciężarówkom”. Kontynuuje, że ciężar ciężarówki w branży napojów jest zawsze zbliżony do maksymalnego dopuszczalnego poziomu ze względu na to, jak ciężki jest płyn. „W wózkach elektrycznych uzyskuje się bardzo, bardzo wysoki moment obrotowy”, wyjaśnia. Twój maksymalny moment obrotowy jest praktycznie osiągany przy małej prędkości. Przypomina to jazdę wózkiem golfowym. Jest to korzystne podczas transportu masywnych ładunków w ruchu stop-and-go.”

Światowy rynek ciężarówek elektrycznych był wart 392,29 mln USD w 2020 r. i oczekuje się, że do 2030 r. wzrośnie do 3 861,81 mln USD, z CAGR na poziomie 26,4 proc. w latach 2021–2030.

Pojazdy elektryczne, takie jak hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in, akumulatorowe pojazdy elektryczne i pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi, są klasyfikowane jako pojazdy elektryczne, ponieważ wykorzystują elektryczny układ napędowy i wymagają ładowania plug-in. Długoterminowe cele zrównoważonego rozwoju branży EV obejmują korzyści środowiskowe i ekonomiczne w ekosferze. Powszechne stosowanie pojazdów elektrycznych jest jednak utrudnione ze względu na znaczną niepewność, taką jak heterogeniczność geograficzna w preferencjach politycznych, technologiczne wąskie gardła w łańcuchu dostaw oraz emisje z sektora wydobywczego i operacyjnego. Tesla, Delta Electronics, ABB, Fortum, Volvo i Nikola Corporation to wiodący w branży dostawcy usług w zakresie elektrycznych ciężarówek.

Według doniesień, dostępność bezemisyjnych pojazdów towarowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie ma wzrosnąć z ponad 70 modeli od dwudziestu producentów do co najmniej 85 modeli od ponad 30 firm w tym roku. Na przykład Arrival i Rivian trafiły na pierwsze strony gazet po ogłoszeniu dużych zamówień i umów odpowiednio z UPS i Amazon. PepsiCo, Walmart, Anheuser-Busch, FedEx, DHL, UPS, Sysco, Loblaw i Pride Group Enterprises należą do firm, które złożyły zamówienia na naczepy Tesla w przedsprzedaży.

Tesla twierdzi, że półelektryczna ciężarówka będzie w stanie ciągnąć 80 000 funtów i przejechać 500 mil (805 kilometrów) za opłatą. W porównaniu z rówieśnikami napędzanymi silnikiem wysokoprężnym, ciężarówka mogła mieć nawet większą ładowność. Ponadto obiecywał, że ciężarówka elektryczna nie zepsuje się podczas pierwszych milionów mil eksploatacji. Dzięki aerodynamice i mocnemu silnikowi elektrycznemu Tesla Semi twierdziła, że ​​osiąga wydajność ponad 0,80 km na kWh.

Anheuser-Busch złożył kolejne zamówienie w BYD na 20 elektrycznych ciężarówek dodanych do floty w Kalifornii jeszcze w tym roku. BYD (Build Your Dreams) to największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, ze sprawdzonymi przełomowymi technologiami dla samochodów, autobusów, ciężarówek, wózków widłowych i systemów kolejowych, w tym SkyRail. To już czwarte z rzędu zamówienie na pojazdy bezemisyjne różnych producentów. Browar uruchamia linię „Zero-Emission Beer Delivery”.

Jest to jednak drugi raz, kiedy Anheuser-Busch wdraża BYD. BYD zobowiązuje się do ustanowienia prawdziwie zeroemisyjnego ekosystemu poprzez rozwój technologii wytwarzania energii słonecznej, magazynowania energii i pojazdów elektrycznych zasilanych z baterii, które są napędzane tą czystą energią.

W ramach państwowego dążenia do zaprezentowania ekonomicznej i przyjaznej dla środowiska technologii magazynowania i dystrybucji, Anheuser-Busch umieścił w swojej kalifornijskiej flocie w 2019 r. 21 pojazdów elektrycznych marki BYD na baterie. Rok wcześniej firma zamówiła również 800 ciężarówek H2 od Nikola Motors i kolejne 90 Ciężarówki Tesli kilka miesięcy wcześniej.

Według źródeł transport odpowiada za 24 proc. emisji gazów cieplarnianych. Ponieważ transport naziemny stanowi 72 procent i rośnie, interesariusze muszą zwiększyć swoje zaangażowanie i wysiłki, aby osiągnąć ekologiczną transformację transportu. W rezultacie pojazdy elektryczne (EV) pojawiły się jako strategiczna alternatywa dla osiągnięcia celów sektora transportowego w zakresie komercjalizacji, dekarbonizacji, zrównoważenia ekologicznego i innowacji technologicznych.

Wartość wykorzystania rzeczywistych danych i spostrzeżeń w celu rozwiązywania problemów i informowania o przyszłych wdrożeniach nie może być niedoceniana, ponieważ floty, producenci OEM, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, dostawcy opłat i ustawodawcy próbują przejść od demonstracji do wdrożeń komercyjnych na dużą skalę. Sektor będzie musiał uczyć się od liderów w awangardzie innowacji, aby przyspieszyć wzrost. Będą musieli dostosować najlepsze praktyki, jednocześnie zwiększając pewność, że gdy guma spotka się z drogą, samochody te będą w stanie spełnić rygorystyczne kryteria branży towarowej. Co najważniejsze, branża będzie musiała współpracować ze wszystkimi zainteresowanymi stronami ekosystemu elektrycznych ciężarówek, aby zachęcać do innowacji, współpracy i przyspieszenia ruchu towarów o zerowej emisji.

Dodaj komentarz